CORVINAS'

LIFESTYLE

ToP5 lelkifröccs a sportos élethez!

Fogadjunk, hogy te is ész nélkül elkezdtél aggodalmaskodni a bikini body miatt, amint bejött ez a nagy meleg? Pedig, ha mindenki időben elkezdené, sőt jobbat mondok, egész évben odafigyelne a rendszeres sportolásra, akkor ilyenkor nem kéne az utolsó pillanatban kapkodni!

Szóval arra gondoltam, hogy megosztom pár bevált "öntrenírozó" technikámat, ötletemet, aminek köszönhetően - ha nem is állandóan, de legalábbis rendszeresen - ott vagyok a teremben, vagy választok valamilyen szabadtéri mozgásformát. Azért mondom, hogy nem állandóan, mert nem akarok álszent lenni ebben a témában se: velem is előfordul, hogy vagy nincs energiám, vagy nincs kedvem, vagy éppen nincsen időm lemenni edzeni. Sőt, legutóbb az is előfordult, hogy bizony egy kéretlen büntetés miatt még az edzőbérletem árát is át kellett forgatnom, úgyhogy beáldoztam a sportolás oltárán...bezzeg, ha toltam volna magam előtt az autót! :)

De az is igaz, hogy huzamosabb ideig nem bírom mozgás nélkül! Általában a rengeteg felgyülemlett energia az oka, amit érzem, hogy le kell vezetnem. Ilyenkor szoktam a lelki szemeim előtt Rocky Balboa-ként megjelenni, ahogy az Eye of the Tiger című számra végig futok a rakparton és közben érzem, ahogy távozik belőlem a rengeteg keletkezett, túltengő energia! Bár erre így, ebben a formában még nem került sor, az biztos, hogy nagyon felszabadító érzés maga a sportolás, és az, hogy a végén elégedetten nézhetek tükörbe: ezt is megcsináltam!

Hogyan vedd rá magad te is sportolásra?

  1. Kezdd el időben! A kapkodás nem a barátod, főleg nem, ha időre kell csúcsformába lendülni! Ilyenkor jön a koplalás, a mindenféle kencefice és extra edzőtermi idő, amit másra is fordíthatnál. Viszont, ha előre gondolkozol, akkor teljesen jól be tudod táblázni a heteidet, legalább kettő, de inkább három nappal, amikor magadra is szánsz időt és fokozatosan alakulhat át a tested, a neki megfelelő tempóban.
  2. Élvezd, hogy sportolsz! Szerintem amit muszájból kell megtenni, azt az ember fele olyan lelkesedéssel csinálja, mint amikor örömet okoz számára a tevékenység. Ezért ha épp olyan napod van, hogy nincs hozzá kedved, akkor engedd meg magadnak a pihenést! Ez persze nem jelenti azt, hogy minden napra kell egy kifogás, de az biztos, hogy lelkileg is feltöltődsz, ha a kimaradt edzés helyett egy másik alkalommal ugrasz neki a kihívásnak (mondjuk plusz egy kilométerért).
  3. Hallgasd a kedvenc zenéidet! Én például egy melankolikus számra is tökéletesen jól tudok futni a padon, ha épp a lelkiállapotomnak megfelelő. Nem az a lényeg, hogy minél több decibel dübörögjön a fejedben, hanem hogy olyan életérzést közvetítsen, amitől azt érzed szárnyra kapsz és képes vagy lefutni egy Balaton kört! Ide nekem az oroszlánt is!
  4. Sportolj menő cuccokban! Ahogy egy szép új ruha, úgy egy kényelmes sportnadrág, vagy edzőcipő is képes örömet okozni! Az is valami újnak a kezdete, egy lehetőség, hogy ezúttal még többet produkálj, mint korábban! Érezd jól magad a bőrödben, élvezd, hogy formálódik a tested!
  5. Tűzz ki célokat! Ha az plusz egy perc, vagy plusz fél méter, vagy plusz egy szám a track listádon, akkor az éppen elegendő! Hihetetlen, mekkora erőt tud adni, és a legdurvább az az érzés, amikor a végére azt tudod mondani: na még egy belefér! :)

Ez csak néhány azok közül, amik nálam beváltak, de az biztos, hogy hosszú távon működik és egy újabb etap alkalmával valamelyiket előveszem a tarsolyomból.

Az is igaz, hogy nyáron nem könnyű a hőségben mozgásra ösztökélni magadat. Ilyenkor célszerű edzőterembe menni, ahol légkondicionált a helyiség, vagy úszni, ami eleve jól esik ebben a melegben és még egy kellemes napozással is összeköthető. Próbálj meg korán reggel, vagy késő délután időt szánni a sportra, és ne feledkezz meg a megfelelő folyadékpótlásról sem!

Ha pedig végképp nincs energiád az intenzív sporthoz, akkor egy laza biciklizés, egy hosszú séta, vagy kutyasétáltatás is kapóra jöhet a szabadban, amivel ugyanúgy feltöltődhetsz és jobban érezheted tőle magad.


DECHATLON bevásárlólista:

Pink futócipő

Fekete hosszú futónadrág

Türkizkék atléta

Fekete-pink légáteresztő sportmelltartó

Fehér széldzseki

Rózsaszín napellenző

mindegyik a KALENJI márka kínálatából

Anita Köböl